Satellite Magzine

نادية الجندي: لا أمانع في الزواج من شاب أصغر مني


February 16, 2021

في لقائها ببرنامج “من الدوبلكس” الذي تقدمه الدمية أبلة فاهيتا على قناة ONE، كشفت الفنانة الكبيرة نادية الجندي  أنها لا تمانع في الزواج من رجل يصغرها سناً.

وأضافت رداً على سؤال هل من الممكن أن تتزوج رجلاً أصغر منها، :”ليه لا”، وتابعت :”ممكن أتجوز واحد أصغر مني لو بحبه، الحب ميعرفش سن”.

وأشارت الجندي إلى أنها لا تفكر في الزواج في الفترة الحالية مطلقاً معلقة :”في الفترة الحالية أنا مش بفكر في الجواز خالص كل تفكيري في فني وشغلي، عايشة للفن، أنا متزوجة الفن”.

وعن علاقتها بمحمد مختار بعد طلاقهما قالت: “المفروض أي اتنين ينفصلوا عن بعض يبقي ده الطبيعي بينهم يبقي فيه بينهم رقي وفيه أصل لأن دي عشرة وذكريات جميلة”.

وأضافت: “بيني وبين مختار أحلي أفلام اتعملت في تاريخ صناعة السينما المصرية”، وتابعت: “هو مش بس كان جوزي هو شريك نجاحي رحلة طويلة من الكفاح عيشناها سوا دي حاجة مش بسهولة الواحد ينساها خالص”.

وروت عن أغرب معجب واجهته قائلة: “كان في واحد مجنون بجد بيقف ليا تحت البيت وبيقول عاوز أشوفها ولما الناس تمنعه بيقلع هدومه في الشارع لغاية لما جابوله البوليس”.

وتابعت: “أنا بحب شغلي جداً ودايماً بحافظ على رشاقتي وبعمل رياضة ولياقة بدنية عشان بعمل أدوار أكشن، ولازم أصحى بدري وبحافظ على جسمي ومش بدخن، وحارمة نفسي من الأكل الحلو عشان كده محافظة على جسمي”.

وكانت الفنانة نادية الجندي قد تصدرت محرك البحث جوجل حيث قامت بتجسيد شخصية «الملكة نفرتيتي» في برنامج “أنت مين” ولم يتمكن فريق البرنامج، قصي الخولي، سيرين عبدالنور، حسن الرداد، من التعرف عليها.

وأعربت وقتها عن سعادتها قائلة: “كنت سعيدة جدًا بالتجربة، أول مرة أشارك في برنامج مسابقات”.، وتابعت:” بس حبيت أخوض التجربة كنوع من التجديد لأنه برنامج غير تقليدي وجديد وتحمست لفكرته”.

وأضافت: “وتجسيدي لشخصية تاريخية جميلة لملكة مصر نفرتيتي، ومحدش كان يعرف بمشاركتي في البرنامج من كل المحيطين والمقربين ليا حتى لا أفقد عنصر المفاجأة”.

مواضيع مشابهة